Completeaza formularul 230 pentru Asociatia SUPRA!
Doneaza prin e-banking pentru a sprijini Asociatia SUPRA
Clubul SUPRA

Înscrie-te în Clubul SUPRA!

Cum să nu te îngrași de Sărbători

Dacă ești pofticios, e foarte posibil să te îngrași puțin în preajma sărbătorilor. Problema este că vei tinde să acumulezi aceste kilograme în fiecare an, fără să mai apuci să le dai jos vreodată. Ca să nu cazi în acest tipar, secretul este să controlezi porțiile.

În primul rând trebuie să ai o strategie bine pusă la punct pentru vizite.

Încearcă să faci în așa fel încât să nu te duci acolo nemâncat, ca să te poți rezuma doar la a gusta din variatele feluri de mâncare cu care vei fi ispitit.

Odată ce stai la masă, bea la început doar un pahar de apă plată și nu te concentra numai pe mâncare, ci caută să faci conversație sau să dansezi.

Alte idei bune ar fi să mănânci încet, să guști din toate bucatele dacă vrei, dar să nu exagerezi cu un anumit fel de mâncare. Dacă la petrecerea respectivă există bufet suedez, alege farfuria cea mai mică și nu te duce la bufet și a doua oară.

La fel funcționează și strategia privind alcoolul – nu ești obligat să îl elimini cu totul însă poți încerca să bei din cel mai mic pahar sau să îi mai adaugi apă.

Ai putea până la urmă să aduci chiar tu un fel de mâncare sănătoasă, despre care știi că nu te va îngrășa.

Cât despre ceea ce faci acasă, profită de faptul că în bucătăria ta ai deplin control și învață să gătești fără a adăuga calorii nenecesare.

De asemenea, ai putea să servești sosurile separat în așa fel încât fiecare să decidă cât de mult își pune în farfurie. Masa tradițională poate fi înlocuită cu variante asemănătoare care îngrașă mai puțin, prăjiturile pot fi făcute cu îndulcitori în loc de zahăr iar bucătarul poate să guste mai rar din mâncare în timp ce o prepară.

În plus, atunci când mănânci la tine acasă, poți decide să-ți faci digestia la o plimbare sau la o bătaie cu bulgări.

Nu uita ca poți să te menții de sărbători și făcând mișcare – poate e cazul să faci curățenie înainte de Anul Nou, să îți decorezi toată casa, să îi scoți pe cei mici la o plimbare cu sania sau să-i inveți cum se fac oamenii de zăpadă, pentru că organismul tău va arde mai multe calorii făcând mișcare în aer liber atunci când e frig.

Iar dacă bugetul tău este mai generos, ai putea chiar să sărbătorești pe pârtia de schi.

Referințe:

10 Ways to Avoid Holiday Weight Gain - WebMD.com

Cum să nu te îngrași de Sărbători

Dacă bei apă, vei mânca mai puțin
Dacă bei apă, vei mânca mai puțin
Slăbești dacă alegi farfurii mici și le umpli cu fructe și legume.
Slăbești dacă alegi farfurii mici și le umpli cu fructe și legume.
E OK să mănânci ceva dulce, dar nu toată tava!
E OK să mănânci ceva dulce, dar nu toată tava!
Nu te du la petreceri flămând! Mănâncă înainte!
Nu te du la petreceri flămând! Mănâncă înainte!
Prepară o salată și adu-o cu tine la petrecere.
Prepară o salată și adu-o cu tine la petrecere.
Gătește cu ingrediente care nu îngrașă!
Gătește cu ingrediente care nu îngrașă!
Evită mâncărurile grase și pe cele greu digerabile.
Evită mâncărurile grase și pe cele greu digerabile.
Gustă câte puțin din toate și nu lua niciodată două porții dintr-un fel!
Gustă câte puțin din toate și nu lua niciodată două porții dintr-un fel!
Dietele îngrașă?

Dietele îngrașă?

Dieta este acel program nutrițional de scurtă durată și restrictiv, pe care cei care au câteva kg în plus pot să îl țină cu mari sacrificii, pentru numai câteva săptămâni.
mai multe detalii
Somnul și obezitatea

Somnul și obezitatea

Deși este privit ca fiind cea mai sedentară activitate dintre toate, tocmai somnul este cheia procesului de slăbire.
mai multe detalii
Cura de slăbire

Cura de slăbire

Cura de slăbire e prima ta preocupare? Te dai jos din pat dimineața cu gândul că "așa nu se mai poate"? Seara, înainte să adormi, îți trec prin minte o mie de regrete pentru fiecare aliment consumat în ziua respectivă? Nu ești singura persoană care nu se poate gândi decât la cura de slăbire, și totuși, nu slăbește! Ce e de făcut?
mai multe detalii
Mici schimbări în 10 zile

Mici schimbări în 10 zile

Dacă ești conștient că este cazul să mai scazi în greutate dar nu te-ai hotărât încă să te apuci de un regim de slăbire la modul serios, sunt totuși câțiva pași pe care îi poți face chiar acum cu ușurință, care te vor ajuta să îți intri în ritm și să slăbești un pic. Ai putea începe cu un program rapid pentru 10 zile, făcând câte o schimbare pozitivă pentru sănătatea ta în fiecare zi, până te vei obișnui cu ideea.
mai multe detalii
Cum să nu te îngrași de Sărbători

Cum să nu te îngrași de Sărbători

Dacă ești pofticios, e foarte posibil să te îngrași puțin în preajma sărbătorilor. Problema este că vei tinde să acumulezi aceste kilograme în fiecare an, fără să mai apuci să le dai jos vreodată. Ca să nu cazi în acest tipar, secretul este să controlezi porțiile.
mai multe detalii
Tabla imaginației în procesul de slăbire

Tabla imaginației în procesul de slăbire

Dacă ai început deja un regim și ai ajuns în punctul în care te-ai plictisit, ai putea încerca să-ți faci o tablă a imaginației, care să te inspire în procesul de slăbire, să-ți amintească de țelurile pe care le urmărești și care să te motiveze să reziști până la capăt.
mai multe detalii
Doar azi....

Doar azi...

Cum sa iti pacalesti mintea si sa o faci aliatul tau in a atinge o greutatea ideala.

mai multe detalii
Cum ne ajută proteinele să slăbim

Cum ne ajută proteinele să slăbim

Cei care consumă de obicei suficiente proteine pot să slăbească și să își îmbunătățească sănătatea în același timp. Consumul de proteine micșorează riscul pentru obezitate, diabet sau boli cardiovasculare și crește metabolismul, sporește senzația de sațietate și ajută la formarea țesutului muscular. Chiar și o mică schimbare în felul în care ne raportăm la proteine se resimte imediat în organism.
mai multe detalii