Completeaza formularul 230 pentru Asociatia SUPRA!
Doneaza prin e-banking pentru a sprijini Asociatia SUPRA
Clubul SUPRA

Înscrie-te în Clubul SUPRA!

Doar azi...

Mintea ne poate fi un mare duşman sau cel mai bun aliat. Totul este să îi înţelegem mecanismele de funcţionare şi să o atragem de partea noastră.    

Mai jos câteva secrete foarte simple prin care poţi face asta:    

  • Mintea nu înţelege viitorul... pentru ea este ceva abstract. Ea înţelege AICI şi ACUM . De aceea, dacă ai observat, atunci când zici ceva sub formă de amânare nu îţi iese: de luni mă apuc de slăbit (luni este în viitor), de mâine nu mai mănânc dulciuri.

Aşa este că de câte ori ai făcut asta nu te-ai ţinut? Doar mintea ta te-a amăgit în următorul fel: "ok, hai mănâncă jumătatea asta de tort pentru că oricum de luni te apuci de slăbit". Sau: "gata, azi îmi fac de cap cu tot ce vreau eu pentru că de mâine trec la dietă". Cea mai mare păcăleală: mintea te-a păcălit că să faci ACUM ce nu vrei, ce vei face în viitor nu ştie să cuprindă, doar îţi flutură ideea abstractă că de mâine faci şi dregi.    

Cum poţi inversă mecanismul? Simplu. Când îţi vine să devorezi o ciocolată (pe lângă teoriile emoţionale ale nevoii de ciocolată despre care găseşti articole pe site) NU îţi spune: "hai să îmi fac poftă asta şi de mâine gata, mă apuc". În schimb spune-ţi aşa: "doar de data asta mă abţin, doar azi fac ce trebuie... de mâine nu mai contează, fac ce vreau". În felul acesta vorbeşti "pe limbă minţii" şi ai să fii uimit(a) ce rezultate faine are. Şi vei vedea că mâine, aplicând aceeaşi strategie, te vei surprinde făcând pas după pas în direcţia dorită de ţine.    

  • Nu îi spune minţii: "vreau să slăbesc". În mintea noastră slăbitul este asociat cu o pierdere, pierderea kilogramelor. Mintea nu face diferenţă între diversele chestii "de pierdut". Ea ştie că pierde şi atât. Şi nu îi place să piardă. Aşadar, NU spui "vreau să slăbesc, să pierd kilograme, să scad în greutate" ci întotdeauna spui "vreau să am greutatea ideală, vreau să am sănătate, vreau să arăt bine, vreau să-mi placă de mine". Iar pentru o eficientă maximă foloseşte timpul prezent: "am greutatea ideală", "fiecare pas pe care îl fac mă ajută să ating greutatea ideală", "am un corp perfect". Dacă asociezi aceste afirmaţii cu o poză de-a ta "din vremurile bune" pe care să o ai tot timpul undeva la vedere (la birou, pe desktop, la oglindă) şi cu ce am scris mai sus, crede-mă că vei vedea cum îţi este din ce în ce mai uşor să îţi respecţi dorinţele.

Dacă nu ai poze (sau nu vrei să foloseşti) pur şi simplu imaginează-ţi cum eşti când ai greutatea ideală. Orice realitate începe întâi cu imaginea din minte. Orice invenţie pe acest pământ a existat întâi în mintea omului. Aşadar, foloseşte timpul prezent, pune-ţi la vedere o poză cu ţine, închipuie-ţi cu lux de amănunte, în mintea ta, cum arăţi când vei atinge greutatea ideală (cu toată bucuria, mulţumirea, încântarea de atunci... cu cât mai în detaliu simţi asta în mintea ta cu atât mai bine), foloseşte afirmaţiile corecte (cele enumerate mai sus).        

  • Pune-ţi o întrebare: ce valori am eu în viaţă? (valorile le poţi defini printr-un singur cuvânt, ca de exemplu: sănătate, iubire, libertate, demnitate, prosperitate, putere etc). Gândeşte-te la 10 valori şi apoi fă o ierarhie a lor în ordinea importanţei pentru ţine (fiecare avem altă scară de valori).

Atenţie! Nu lasă mintea să te păcălească, fă ierarhia cu inimă! De exemplu, mintea o să-ţi spună că "da bine" (chiar dacă vezi doar tu scară ta de valori) să spui că iubirea sau sănătatea este prima ta valoare. Dar de fapt, în inimă ta, tu ai vrea să pui banii pe primul loc. Dar ţi-e jenă să recunoşti, că nu da bine... cum să ai că prima valoare banii? Deci atenţie să nu te păcălească mintea cu ce "da bine sau nu". Ascultă-ţi inimă, nu e nici o ruşine să pui banii pe primul loc dacă asta simţi.    

Şi ca să verifici cel mai sigur că ai ales cu inimă fă aşa: ia primele două valori din cele zece aşa cum le-ai scris la întâmplare şi imaginează-ţi intens că ar trebui să trăieşti toată viaţă fix doar cu una din cele două. Pune-te în papucii tăi trăindu-ţi viaţă doar cu acea valoare. De exemplu, să zicem că primele două valori sunt familia şi sănătatea. Ca să ştii care dintre ele este cea mai importantă trebuie să-ţi închipui aşa: "dacă ar fi să aleg, ce aş alege? să am o familie super dar să nu fiu toată viaţă sănătoasă, sau să am o sănătate de fier, dar să nu mă pot bucură niciodată de familie". Ştiu că sună dur, dar este un exerciţiu foarte eficient că să îţi dai seamă care este ordinea exactă a valorilor tale. Cu valoarea care "câştiga" faci apoi acelaşi lucru comparând-o cu următoarele, până ajungi să le stabileşti în ordinea corectă pentru ţine. Şi aşa, toate cele zece valori importante pentru ţine sunt ordonate în ordinea importanţei lor pentru tine.    

Şi cu ce te ajută asta? Păi, ca să-ţi dai seamă de multe. De exemplu, dacă nu ai bani, iar pentru ţine valoarea bani a ieşit pe locul 9 din 10, atunci ştii de ce. Pentru că nu sunt o valoare pentru tine. Cu cât iese mai jos o valoare, cu atât mai puţin eşti dispus(a) să faci ceva pentru a o avea.    Şi care e legătură cu slăbitul? ARE. Ideea este să legi şi să formulezi slăbitul (greutatea ideală) de una dintre primele 3 valori, astfel încât să îţi fentezi mintea şi să o consideri o prima valoare pentru care merită să faci tot. Hai să îţi dau un exemplu că să înţelegi mai bine. Să zicem că cineva care este obez are următoarea lista de valori: 1. iubire; 2. bani; 3. libertate (...) 9. sănătate; 10. demnitate. Îţi dai seamă că omul acesta are o problemă în a slăbi. Dacă medicul îi zice :"slăbeşte că să fii sănătos că altfel faci tot felul de boli şi complicaţii," poate îl sperie puţin dar nu va face mari schimbări. Pentru că pentru el sănătatea este la coadă listei lui de valori. Şi cum convingi un astfel de om să ajungă la greutatea ideală, folosind metodă legării acestui obiectiv de cele mai importante valori ale lui? Păi îi spui aşa (sau îşi spune sieşi, după ce citeşte articolul asta şi îşi face lista proprie de valori):  

"Vreau să am greutatea ideală că să îmi fie uşor să îmi găsesc un partener de cuplu". "Vreau să am greutatea ideală că să mă accept şi iubesc pe mine", "Vreau să am greutatea ideală că să mă admire şi iubească soţul/soţia că la început", asta pentru că are ca prima valoare "iubirea". 

"Vreau să am greutatea ideală pentru a obţine un job bun care să îmi aducă un salariu foarte mare" ( la noi în ţara cel puţin, dacă pe un post de manager candidează unul slab şi unul obez, ghici cine are şanse mai mari?), obiectiv setat în funcţie de valoarea "bani".

Şi exemplele pot continuă le nesfârşit, în funcţie de valorile fiecăruia.    

Te provoc la aceste 3 exerciţii. Scara de valori va fi o surpriză şi pentru ţine, vei află multe despre sinele tău autentic şi vei putea să îţi stabileşti obiective în funcţie de valorile tale. Şi vei vedea că ţi le atingi uşor şi cu plăcere. Totodată, dacă vei constată că tot timpul şi energia ta le investeşti în nişte valori care sunt în coadă listei tale, vei înţelege de ce te simţi neamplinit(a), frustrat(a) şi deprimat(a). Caută să aloci cel mai mult timp primelor trei valori din lista ta şi viaţă ta se va schimbă fundamental.    

Combină scara de valori cu primele două puncte şi poţi face o strategie că să obţii ce vrei. O strategie eficientă, plăcută, şi un drum pe care să îţi facă plăcere să mergi.    

Spune-mi cum te descurci şi dacă ai nevoie de ajutor scrie-mi la magda.drăgan@asociaţia-supra.ro    

În februarie începem (în grupuri de câte 10) un curs online pe durată de 6 luni, în care te voi însoţi în drumul tău spre atingerea greutatii ideale. Este o abordare unică, holistica şi eficientă. Pentru mai multe detalii scrie-mi la adresă de mail menţionată.    

Totodată, lansăm un proiect pentru copiii obezi şi părinţii acestora. Detaliile aici.          

Magda Drăgan    

Alte Articole

Dietele îngrașă?

Dietele îngrașă?

Dieta este acel program nutrițional de scurtă durată și restrictiv, pe care cei care au câteva kg în plus pot să îl țină cu mari sacrificii, pentru numai câteva săptămâni.
mai multe detalii
Somnul și obezitatea

Somnul și obezitatea

Deși este privit ca fiind cea mai sedentară activitate dintre toate, tocmai somnul este cheia procesului de slăbire.
mai multe detalii
Cura de slăbire

Cura de slăbire

Cura de slăbire e prima ta preocupare? Te dai jos din pat dimineața cu gândul că "așa nu se mai poate"? Seara, înainte să adormi, îți trec prin minte o mie de regrete pentru fiecare aliment consumat în ziua respectivă? Nu ești singura persoană care nu se poate gândi decât la cura de slăbire, și totuși, nu slăbește! Ce e de făcut?
mai multe detalii
Mici schimbări în 10 zile

Mici schimbări în 10 zile

Dacă ești conștient că este cazul să mai scazi în greutate dar nu te-ai hotărât încă să te apuci de un regim de slăbire la modul serios, sunt totuși câțiva pași pe care îi poți face chiar acum cu ușurință, care te vor ajuta să îți intri în ritm și să slăbești un pic. Ai putea începe cu un program rapid pentru 10 zile, făcând câte o schimbare pozitivă pentru sănătatea ta în fiecare zi, până te vei obișnui cu ideea.
mai multe detalii
Cum să nu te îngrași de Sărbători

Cum să nu te îngrași de Sărbători

Dacă ești pofticios, e foarte posibil să te îngrași puțin în preajma sărbătorilor. Problema este că vei tinde să acumulezi aceste kilograme în fiecare an, fără să mai apuci să le dai jos vreodată. Ca să nu cazi în acest tipar, secretul este să controlezi porțiile.
mai multe detalii
Tabla imaginației în procesul de slăbire

Tabla imaginației în procesul de slăbire

Dacă ai început deja un regim și ai ajuns în punctul în care te-ai plictisit, ai putea încerca să-ți faci o tablă a imaginației, care să te inspire în procesul de slăbire, să-ți amintească de țelurile pe care le urmărești și care să te motiveze să reziști până la capăt.
mai multe detalii
Doar azi....

Doar azi...

Cum sa iti pacalesti mintea si sa o faci aliatul tau in a atinge o greutatea ideala.

mai multe detalii
Cum ne ajută proteinele să slăbim

Cum ne ajută proteinele să slăbim

Cei care consumă de obicei suficiente proteine pot să slăbească și să își îmbunătățească sănătatea în același timp. Consumul de proteine micșorează riscul pentru obezitate, diabet sau boli cardiovasculare și crește metabolismul, sporește senzația de sațietate și ajută la formarea țesutului muscular. Chiar și o mică schimbare în felul în care ne raportăm la proteine se resimte imediat în organism.
mai multe detalii