Completeaza formularul 230 pentru Asociatia SUPRA!
Doneaza prin e-banking pentru a sprijini Asociatia SUPRA
Clubul SUPRA

Înscrie-te în Clubul SUPRA!

Cum ne ajuta proteinele sa slabim?

Cei care consumă de obicei suficiente proteine pot să slăbească și să își îmbunătățească sănătatea în același timp. Consumul de proteine micșorează riscul pentru obezitate, diabet sau boli cardiovasculare și crește metabolismul, sporește senzația de sațietate și ajută la formarea țesutului muscular. Chiar și o mică schimbare în felul în care ne raportăm la proteine se resimte imediat în organism.

Proteinele se găsesc în:

  • carne – pui, curcan, vită, porc
  • pește – somon, sardine, păstrăv
  • ouă – oricum sunt preparate
  • legume – fasole, linte

În ceea ce privește efectele pe care le are o alimentație bogată în proteine, este important să știm că hormonii care ne ajută să slăbim răspund foarte bine la un astfel de regim: hormonii care reduc apetitul (GLP-1, peptidic YY și cholecystokinin) cresc iar hormonii care induc foamea (ghrelina) scad – ceea ce este combinația ideală în procesul de slăbire. În plus, consumul de proteine scade grăsimea de pe burtă (cea mai periculoasă formă de depuneri adipoase din organism), și scade tendința de pierdere a masei musculare - iar cu cât avem o masă mulsculară mai mare, cu atât vom arde mai multe calorii. Iar fiindcă proteinele sunt mai greu de digerat decât alte tipuri de mâncare, vom cosuma mai multă energie digerându-le și ne vom simți sătui pentru o vreme mai îndelungată. Din toate aceste motive, proteinele ne vor ajuta să ne meținem, după ce ne-am atins țelurile, spre deosebire de multe alte abordări care ne pot induce efectul yo-yo. Nu în ultimul rând, proteinele ne vor ajuta în lupta contra poftelor, pe care le avem seara târziu sau chiar în timpul nopții.

Așadar, pentru a maximiza efectele benefice, este recomandat să mâncăm un mic dejun bogat în proteine (în locul celui bazat pe carbohidrați) și astfel vom evita gustările neindicate pe parcursul întregii zile. De asemenea, este indicat să ne axăm pe proteinele complete (carne, lactate și ouă) – iar nu pe proteinele incomplete (legume și grâne), cărora le lipsesc

amino acizii esențiali și care sunt mai greu de digerat. Ideal ar fi ca 30% din tot ceea ce mâncăm să fie proteină, pentru a accelera procesul de slăbire. Din păcate, acest soi de alimente sunt greu de transportat la serviciu și trebuie gătite însă, dacă punem în balans toate beneficiile pe care ni le oferă proteinele, efortul cu siguranță merită făcut.

Referințe:

  • http://authoritynutrition.com/how-protein-can-help-you-lose-weight/
  • http://www.womenshealthmag.com/weight-loss/protein-weight-loss
  • http://www.newsmax.com/Health/Headline/high-protein-diet/2015/05/13/id/644273/

Alte Articole

Dietele îngrașă?

Dietele îngrașă?

Dieta este acel program nutrițional de scurtă durată și restrictiv, pe care cei care au câteva kg în plus pot să îl țină cu mari sacrificii, pentru numai câteva săptămâni.
mai multe detalii
Somnul și obezitatea

Somnul și obezitatea

Deși este privit ca fiind cea mai sedentară activitate dintre toate, tocmai somnul este cheia procesului de slăbire.
mai multe detalii
Cura de slăbire

Cura de slăbire

Cura de slăbire e prima ta preocupare? Te dai jos din pat dimineața cu gândul că "așa nu se mai poate"? Seara, înainte să adormi, îți trec prin minte o mie de regrete pentru fiecare aliment consumat în ziua respectivă? Nu ești singura persoană care nu se poate gândi decât la cura de slăbire, și totuși, nu slăbește! Ce e de făcut?
mai multe detalii
Mici schimbări în 10 zile

Mici schimbări în 10 zile

Dacă ești conștient că este cazul să mai scazi în greutate dar nu te-ai hotărât încă să te apuci de un regim de slăbire la modul serios, sunt totuși câțiva pași pe care îi poți face chiar acum cu ușurință, care te vor ajuta să îți intri în ritm și să slăbești un pic. Ai putea începe cu un program rapid pentru 10 zile, făcând câte o schimbare pozitivă pentru sănătatea ta în fiecare zi, până te vei obișnui cu ideea.
mai multe detalii
Cum să nu te îngrași de Sărbători

Cum să nu te îngrași de Sărbători

Dacă ești pofticios, e foarte posibil să te îngrași puțin în preajma sărbătorilor. Problema este că vei tinde să acumulezi aceste kilograme în fiecare an, fără să mai apuci să le dai jos vreodată. Ca să nu cazi în acest tipar, secretul este să controlezi porțiile.
mai multe detalii
Tabla imaginației în procesul de slăbire

Tabla imaginației în procesul de slăbire

Dacă ai început deja un regim și ai ajuns în punctul în care te-ai plictisit, ai putea încerca să-ți faci o tablă a imaginației, care să te inspire în procesul de slăbire, să-ți amintească de țelurile pe care le urmărești și care să te motiveze să reziști până la capăt.
mai multe detalii
Doar azi....

Doar azi...

Cum sa iti pacalesti mintea si sa o faci aliatul tau in a atinge o greutatea ideala.

mai multe detalii
Cum ne ajută proteinele să slăbim

Cum ne ajută proteinele să slăbim

Cei care consumă de obicei suficiente proteine pot să slăbească și să își îmbunătățească sănătatea în același timp. Consumul de proteine micșorează riscul pentru obezitate, diabet sau boli cardiovasculare și crește metabolismul, sporește senzația de sațietate și ajută la formarea țesutului muscular. Chiar și o mică schimbare în felul în care ne raportăm la proteine se resimte imediat în organism.
mai multe detalii