Despre proiectul „Toți copiii citesc”
Proiectul „Toți copiii citesc” este un concept unic în România, fiind inițiat pentru a asista copiii tipici și atipici să deprindă mai ușor cititul.
Folosind o metodă perfecționată pe parcursul a 9 ani, Alina Voinea creează texte concepute special pentru a ajuta cititorii începători încă din stadiul învățării primelor litere uzuale. Aceste texte ajută preșcolarii și școlarii mici să poată citi ușor, facilitează înțelegerea, folosind cuvinte uzuale și cunoscute copiilor, cu maximum 3 silabe, cu suport grafic și silabe marcate, paragrafe spațiate și explicații de subsol.
În proiectul „Toți copiii citesc”, autoarea aduce ca element de noutate absolută în România formatul de roman, facilitând astfel micilor cititori deprinderea mai rapidă a cititului și contactul cu un text aparent complex, dar gândit în cele mai mici amănunte pentru a fi ușor de înțeles, cu o poveste simplă, dar captivantă.
În cadrul proiectului „Toți copiii citesc”, Asociația SUPRA trimite exemplare gratuit, ca donație, către entități juridice din toată țara, ai căror beneficiari sunt copii cu dizabilitate și CES, astfel:
- școli speciale și școli de masă care au înscriși copii cu CES
- biblioteci școlare și sătești / comunale
- centre și cabinete care oferă terapii specifice pentru CES
- asociații și alte organisme care deservesc beneficiari cu CES
-
25,00 lei – 200,00 lei
Sumele primite de la dumneavoastră constituie donații, care au scopul de a finanța activitățile asociației.
Am trimis colete având între 1 și 500 de exemplare către beneficiari din România:
Primul „roman simplu scris” din România, a ajuns la școli speciale, centre de educație incluzivă. biblioteci școlare, cabinete de logopedie și școli de masă care integrează copii cu CES din toată țara:
Alba Iulia, Arad, Argeș, Bacău, Bihor, Bistrița. Botoșani, Brșov, București, Caransebeș, Cluj, Contanța, Neamț, Prahova, Sati Mare, Sibiu, Timiș și Vrancea
Localizare | Tip organizație |
---|---|
Prahova, Ploiești | HS |
București | Cabinet |
București | Școală specială |
București, Sector 5 | Centru |
Cluj, Apahida | Profesor |
Sibiu | Cabinet |
București | Cabinet |
Arad | Cabinet |
Comuna Starchiojd, județul Prahova | Școală masă |
Galați | Școală masă |
Turnu Roșu | Profesor |
Argeș, Câmpulung | Centru |
Constanța | Asociație |
București, Sectorul 1 | Asociație |
Maramureș Baia Mare | Cabinet |
Loc. Bălțătești, jud. Neamț | Școală masă CES |
București, Sector 6 | Școală specială |
Constanța | Constanta Școală masă |
București | Centru |
Vrancea, Focșani | Cabinet școală |
Timișoara, jud. Timiș | Școală masă CES |
București, Sector 3 | Cabinet |
Timișoara, Timiș | Centru |
Galați | Școală specială |
Focșani, Vrancea | Școală masă CES |
Bistrița-Năsăud, Bistrița | Școală specială |
Câmpulung, Argeș | Școală specială |
București | Școală specială |
București | Centru |
Botoșani | Asociație |
Galați | Asociație |
București | Influencer |
Dorohoi, judetul Botoșani | Centru |
Bistrița-Năsăud | Asociație |
Brașov, Cristian | Cabinet |
Câmpulung, Argeș | Cabinet |
Prahova, Ploiesti | Cabinet |
Galați | Școală masă |
Iași | Centru |
Prahova, Ploiesti | Cabinet |
București | Asociație |
Alba Iulia | Părinte de copil cu deficiențe de vedere |
Tecuci, jud. Galați | Școală masă |
București, Sector 6 | Școală specială |
Bihor | Școală specială |
Iași | Școală specială |
Argeș | Cabinet |
Zărand, jud. Arad | Școală masă |
Câmpulung Muscel, Arges | Cabinet |
București | Asociație |
București | Asociație |
Ilfov, comuna Cernica, sat Balaceanca | Logoped |
Caraș-Severin, Caransebeș | Școală specială |
București | Asistenta socială |
Siclau, jud. Arad | Școală de masă care integrează copii cu CES |
Negrești-Oaș, jud. Satu Mare | Școală specială |
Brașov, jud. Brașov | Asociație |
Onești, jud. Bacău | Școală specială / centru educație incluzivă |
Târgu Mureș | Școală de masă care integrează copii cu CES |
Iași, Pașcani | Școală specială / centru educație incluzivă |
Șomartin ,Sibiu | Centre școlare |
București | Editura cu program CSR de distributie gratuita carte pentru Copii medii defavorizate |





Despre primul roman simplu scris din România
Din dorinţa de a aduce copiilor care deprind cititul un material cât mai ușor de parcurs, dar care să arate ca o carte obişnuită, am scris această poveste de iarnă despre o fetiță și un pisic. Este, în realitate, o nuvelă, pe care însă am așezat-o în pagină în așa fel încât să arate ca un roman.
Scopul cărţii este să fie ușor de descifrat de cititorul începător, dar să ofere copilului, în același timp, şi satisfacția de a fi citit, singur sau cu foarte puțin ajutor, o carte “ca de oameni mari”.
Scrisoare pentru părinţi
Copiii învaţă imitând oamenii mari. lar, dacă cei mari au obiceiul să citească, e aproape o regulă că cei mici vor vrea să citească și ei.
Pentru copiii care încep să deprindă cititul, probabil din cauza programei școlare, se găsesc multe cărticele scrise doar cu majuscule. ADICĂ, AȘA. ACESTEA SUNT ÎNSĂ FOARTE GREU DE CITIT, plus că nicio carte din bibliotecile noastre nu este scrisă astfel și de fapt, în viață, copiii nu vor citi texte scrise cu majuscule decât atunci când va fi vorba despre titluri sau capete de tabel sau atunci când cineva „țipă” pe internet. Cititul cărţilor din bibliotecă are deci mai puţine șanse să înceapă la vremea lui, dacă toate cărțile care se găsesc și sunt potrivite vârstei sunt scrise cu majuscule și, eventual, cu multe cuvinte complicate sau prea lungi.
Aşadar, am folosit în text doar cuvinte simple, alese cu atenție din vocabularul de bază al limbii române, preferându-le pe cele mai frecvente. Am explicat unele cuvinte și, în general, am evidenţiat silabele, pentru a ghida privirea și a ușura descifrarea. Am folosit multe repetitii, care ajută copilul să fixeze cuvintele și să ajungă să le citească dintr-o privire. Am folosit, de asemenea, o dimensiune mai mare a literelor, pentru ca ochii încă nedeprinși cu urmăritul rândurilor să poată să parcurgă textul mai ușor. Tot cu acest scop am spaţiat și paragrafele.
Rezultatul final este o carte care seamănă cu un roman obișnuit, dar care este potrivită pentru cititorii la început de drum (nivel 1). Asistaţi copilul dacă are nevoie, dar nu insistaţi dacă nu rezistă mai mult de o pagină odată sau vrea să se oprească după fiecare capitol; daţi-i ocazia să se bucure de poveste în ritmul lui.
Acestea fiind scrise, închei prin a vă mulțumi că vreți să vă ajutaţi copilul să citească! Cititul este un dar fără preț, iar dragostea pentru cărți, sădită devreme, este un atu extraordinar în viaţă
Spor deci la citit!
Alina Voinea
București, 2023
Fondurile obținute din donațiile dumneavoastră vor fi folosite pentru a putea tipări Volumul II al seriei.
Donații directe online sau prin transfer bancar
-
10,00 lei – 500,00 lei
Donează în siguranță online cu cardul sau prin transfer bancar pentru a susține proiectele Asociației SUPRA pentru copiii cu cerințe educaționale speciale. Materialele sunt lucrate de voluntari, dar avem nevoie de aceste fonduri pentru a plăti specialiști care să ne îndrume pentru a lucra metodologic corect, pentru a tipări materialele finalizate și pentru a trimite materialele tipărite către cei care au nevoie de ele. Mulțumim!