Completeaza formularul 230 pentru Asociatia SUPRA!
Doneaza prin e-banking pentru a sprijini Asociatia SUPRA
Clubul SUPRA

Înscrie-te în Clubul SUPRA!

Întâlnirea din 22.05.2016 a Magdalenei Drăgan cu Părinții

Săptămâna RELAȚIILOR și a CULORII ROȘII a constituit o provocare pentru părinți și copii, provocare depășită cu mai mult succes din punct de vedere al alimentației însă atât părinții cât și copiii au întâmpinat unele dificultăți când vine vorba despre relațiile dintre ei. Părinții au recunoscut că dezvoltarea unor relații corecte și benefice pentru copiii lor necesită timp, implicare constantă și lucru, în primul rând, cu ei înșiși.

În cadrul acestei întâlniri cu părinții au fost discutate teme precum:

  • Conținutul alimentelor – alimentele integrale / complete au macronutrienți (carbohidrați, lipide, glucide, proteine), micronutrienți (vitamine, minerale) și fibre (utile în tranzitul intestinal). În momentul în care ne este depistată o carență, de ex., de Fier, nu este indicat să introducem în corp un supliment cu Fierul anorganic, cu care corpul nu știe ce să facă, ci ideal este să consumăm alimente complete, care conțin și fier printre altele. Astfel, fierul va fi absorbit în organismul nostru în condiții optime. Fierul se absoarbe foarte bine în prezența vitaminei C – extrem de benefic este în acest sens consumul de salată de pătrunjel, asezonată cu lămâie.
  • Combinarea alimentelor – modul cum combinăm alimentele are un puternic efect asupra digestiei și a sănătății noastre, în general. Ideal ar fi să consumăm la o masă un singur tip de aliment, iar dacă totuși îl combinăm cu un altul, trebuie să cunoaștem foarte bine combinațiile sănătoase ale alimentelor, combinații care să nu îngreuneze digestia. Dacă alegem combinațiile nepotrivite de alimente, apar decalaje între timpii de digerare ai fiecăruia dintre ele, organismul consumând multă energie pentru digestie, astfel explicându-se senzația de somn pe care o experimentăm după mesele copioase. Părinții sunt impulsionați să încerce să consume la o masă un singur tip de aliment / să combine în mod sănătos anumite alimente și să observe cum se simt după aceea. Diferențele îi vor uimi.
  • Bine de știut! Reziduurile din colon cântăresc în medie între 9 –și 14 kg și pot fi vechi de ani de zile!


Recomandări în vederea detoxifierii: 

  • Hidrocolonterapia – minim 3 şedinţe.
  • Consumul de fructe și legume crude.
  • Consumul de Apă Vie – într-o cană se pun în apă portocale și lămâi fără coajă tăiate felii + busuioc proaspăt + mentă proaspătă, se lasă peste noapte, dimineața se strecoară și se bea lichidul obținut. Se poate încerca și cu dovlecei, castraveți, ghimbir.
Partea de coaching a seminarului intitulată "De ce nu ne aud copiii noștri?"
  • În copilul meu eu văd, de fapt, ceea ce nu e în regulă la mine, copilul meu este oglinda mea.
  • Pentru o comunicare eficientă și soldată cu succes (asta se aplică în multe domenii, nu doar în lucrul cu copiii) este necesar a se iniția comunicarea mesajului pe care vrem să-l transmitem copilului pornind de la întrebarea „De ce ar trebui să facă un copil ceea ce îi spunem noi?” și, plecând din sfera emoțiilor, apoi să îi comunicăm „Cum” ar trebui să facă ceea ce ne dorim de la el și, la sfârșit, „Ce” dorim efectiv să facă. Este o comunicare pornită din interior (emoții) înspre exterior.
  • Dacă pornim comunicarea dinspre exterior spre interior vom reuși să comunicăm doar niște informații, care, fără o bază emoțională pot constitui un mesaj care fie nu produce feed-back, fie produce un feed-back nedorit, fie mesajul este greșit înțeles.  
  • Piramida nivelurilor neuronale: ne imaginăm o piramidă care are ca prim nivel (cel de la baza piramidei) MEDIUL, deasupra este nivelul COMPORTAMENTE, deasupra acestuia nivelul EMOȚII, CAPACITĂȚI, mai sus nivelul CONVINGERI, VALORI, apoi nivelul IDENTITATE, apoi nivelul APARTENENȚĂ și nivelul superior MISIUNE / VIZIUNE.

Foarte important! Dacă dorim să rezolvăm o problemă trebuie să accesăm un nivel superior nivelului unde a apărut problema (Einstein).

Diferența dintre valoare și convingere: valoarea reprezintă direcția, destinația, obiectivul meu, iar convingerea este motorul care mă împinge înspre obiectivul meu.
  
Diferența între succes și insucces o face setul de convingeri, pe care le avem.

Ce convingeri implementează părinții în copiii lor? E foarte important ca părinții să conștientizeze acest lucru. Convingerea – suprapunerea și asocierea unei emoții puternice cu o propoziție/frază.

Ceea ce părinții le spun copiilor în acest fel se tranforma, în timp, într-un set de convingeri pentru copii, convingeri de care vor fi ghidați toată viața, spre reușită sau spre insucces.

De știut! Copiii până la vârsta de 12 ani nu au un filtru mental / emoțional care să îi protejeze de mesajele care ajung la ei. Deci expunerea lor este maximă! Ceea ce li se comunică ajunge și se fixează în subconștient.

Reîncadrarea problemei – a privi o problemă din perspectiva celuilalt, din altă perspectivă decât a ta.

Abordarea problemelor – când avem o problemă ne blocăm în ea sau ne orientăm spre soluții, găsim în probleme și oportunități, dincolo de latura negativă.

Părinților li s-a dat o problemă de rezolvat, problemă pe care să încerce să o privească și prin prisma oportunității care se ascunde în ea – Ce fac, ca părinte, în situația în care îmi surprind copilul de 12 ani fumând? În urma discuțiilor cu părinții s-au desprins 3 posibile oportunități din această situație dată:

  • Este important că am aflat acest lucru: copilul meu fumează. În acest fel voi putea lucra cu copilul, voi încerca să îi înțeleg motivațiile care l-au condus aici și ce e de făcut.
  • Ca părinte fumător, voi încerca să renunț la acest obicei, deci va fi o oportunitate pentru mine (o trezire) dar și o oportunitate pentru copilul meu, căruia îi voi da un exemplu bun.
  • Conștientizez faptul că poate s-a apucat de fumat pentru a-mi atrage atenția, pentru a se face auzit – va trebui deci să lucrez mai întâi cu mine însumi și apoi cu copilul.

De multe ori copilul nu poate ajunge la noi, cum nici noi nu putem ajunge la copil – atunci copiii recurg la gesturi, fapte prin care vor să ne trezească la realitatea lor, la nevoile lor reale.
 
Copiii nu sunt un bun al nostru, o proprietate a noastră! Să nu ne comportăm deci cu ei încălcându-le drepturile, impunându-le ce credem noi că este bine pentru ei.

Feed-back-ul – cum să vorbești eficient cu copilul tău pentru a-i comunica ce anume ar putea schimba în comportamentul lui: ar trebui ca anterior să fi construit deja o relație cu copilul nostru.

Utilizarea unot tipuri de comunicări pentru a avea feed-back-ul dorit de la copil:

  • În frazele care conțin cuvântul „dar”, tot ce urmează după „dar” rămâne viu în mintea interlocutorului; dacă după „dar” urmează un mesaj negativ, acesta va anula ceea ce ai comunicat pozitiv înaintea lui „dar”: ex. „Este minunat că ai două note de 10 la Lb. română, dar cu nota 6 de la matematică ce facem?” – copilul va simți că tot ceea ce te interesează este nota cea mică, se va simți tras la răspundere. Consecința este că el nu se va simți valorizat pentru cele două note de 10. 
  • Comunicarea tip SANDWICH – la început comunicăm succesiv două mesaje pozitive, apoi unul negativ și la sfârșit încă un mesaj pozitiv.
  • Părinții trebuie să rămână autentici, să nu cadă în capcana superficialității, să nu asalteze copiii cu vorbe mari, fără acoperire, în speranța că așa îi determină să devină pozitivi, apropiați și să facă ceea ce li se cere. Copiii simt instinctiv dacă părinții nu sunt autentici în relația cu ei.

PROVOCAREA ACESTEI SĂPTĂMÂNI

Aceasta va fi săptămâna CURCUBEULUI și a FEED-BACK-ULUI.

Alimentație – în această săptămână urmează să avem în farfurie legume și fructe de cât mai multe culori.

Părinților li s-a oferit UN CALENDAR ILUSTRAT AL LEGUMELOR – cu perioadele în care cele mai importante legume apar și se găsesc din belșug în piețe.

Feed-back-ul se referă la ce ar putea schimba părinții în bine în comportamentele copiilor lor, utilizând tipurile de comunicări eficiente discutate în cadrul acestei întâlniri, raportarea corectă a părinților la copii și comunicarea eficientă cu aceștia pentru a atinge rezultatele dorite.

De căutat pe Internet informații despre MARCEL CĂPRARU – traducător al cărților MARIEI MONTESSORI.   

Întâlnirea cu părinții

Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu părinții

Întâlnirea din 22 mai 2016 a Tinei Petrăreanu cu Copiii

Întâlnirea a debutat prin verificarea temei. Am discutat cu fiecare copil în parte atât despre ce a reușit să mănânce de culoare roșie și ce a mâncat din categoria alimentelor integrale iar după aceea am discutat și despre relații, despre ce anume îi deranjează, ce ar dori să îmbunătățească în relația lor cu mama sau cu ambii părinți.

A doua activitate: le-am citit un basm terapeutic, numit „Mintea din stomac”, în care se pune accentul pe autocontrol și pe echilibru. Basmul nu a fost discutat, a rămas ca o metaforă terapeutică pentru copii.

A treia activitate: copiii au extras bilețele cu enunțuri dintr-o pălărie și au spus dacă sunt de acord cu enunțul sau dacă preferă să îl completeze. Enunțurile au fost apoi grupate în 3 categorii:

  • Credințe iraționale generale, de tipul „nu pot suporta ca cineva să fie incorect față de mine”.
  • Credințe iraționale despre perfecțiune, de tipul „cineva care se așteaptă că eu să fiu perfect este...”
  • Reeducarea gândirii iraționale despre perfecțiune: ”Îmi voi aminti că, indiferent dacă fac lucrurile bine sau rău, asta nu înseamnă că nu sunt un copil bun, pentru că...”

Întâlnirea s-a încheiat cu provocarea pentru următoarea săptămână „farfuria curcubeu”, să aibă mâncare de cât mai multe culori.

Întâlnirea cu copiii

Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a șasea cu copiii

Seria a doua - ultimele două întâlniri

Pentru a pierde în greutate trebuie să fim sănătoși. Suntem sănătoși, în principal, atunci când ficatul funcționează bine, când glandele endocrine frunctioneaza bine și când reușim să ne gestionăm / manageriem stresul. Pentru a fi sănătoși trebuie să asimilăm cât mai bine nutrienții din alimente.
mai multe detalii

Seria a doua - a opta întâlnire

Magda a subliniat încă o dată în cadrul ultimei întâlniri că, de la începutul proiectului, nu și-a propus să le ofere soluții participanților, părinții având deplină responsabilitate pe drumul regăsirii lor. Nu există soluții universal valabile. Suntem unici și fiecare dintre noi are particularități distincte, de care trebuie să ținem cont, atunci când încercăm să găsim soluțiile cele mai bune pentru noi.
mai multe detalii
Seria a doua - a șaptea întâlnire - la Mișcarea face bine

Seria a doua - a șaptea întâlnire

04.06.2016

O parte din parintii si copiii care participa la proiectul Asociatiei noastre, "Emotiile nu sunt de mancare", au fost sambata, 4 iunie, parte din evenimentul organizat de Telekom, MIscarea face bine, cea mai mare ora de sport.
mai multe detalii

Seria a doua - a șasea întâlnire

Feed-back-ul se referă la ce ar putea schimba părinții în bine în comportamentele copiilor lor, utilizând tipurile de comunicări eficiente discutate în cadrul acestei întâlniri, raportarea corectă a părinților la copii și comunicarea eficientă cu aceștia pentru a atinge rezultatele dorite.
mai multe detalii

Seria a doua - a cincea întâlnire

Va fi o săptămâna RELAȚIILOR ȘI A CULORII ROȘII. Relația cu noi înșine – să ne luăm pauze pentru noi, pentru a ne auzi pe noi înșine, pentru a ne conecta la noi înșine. Relația cu copiii noștri – părinții să conștientizeze cum le vorbesc copiilor lor și cum se simt copiii. Părinții să găsească punctele forte la copiii lor și să completeze harta mentală a copiilor, comunicându-le aceste puncte forte. Alimentație – la fiecare masă sau cât mai des să adăugăm un aliment integral / aliment roșu – fructe, legume, semințe, etc.
mai multe detalii

Seria a doua - a patra întâlnire

Aceasta va fi SĂPTĂMÂNA VERDE. Săptămâna deciziilor și a metamorfozei. Să ne gândim bine la ce decizii putem luăm pentru binele nostru și al copiilor noștri. Să nu uităm că o problemă poate fi rezolvată doar de pe un nivel superior față de nivelul la care se află problema respectivă.
mai multe detalii

Seria a doua - a treia întâlnire

Cauzele primordiale ale obezității, fiecare organ are bioritmul lui. Mancarea primara si mancarea secundara.
mai multe detalii
Seria a doua - a doua întâlnire

Seria a doua - a doua întâlnire

Pe 09.04.2016 a avut loc a doua întâlnire cu copiii care se confruntă cu probleme de greutate, cu Tina Petrăreanu (psihonutriționist). Părinții copiilor au aflat de la Magdalena Drăgan informații legate de obezitate, alimentație și rolul important al emoțiilor în apariția obezității.
mai multe detalii
Seria a doua - prima întâlnire

Seria a doua - prima întâlnire

03.04.2016

În cadrul proiectului "Emotiile nu sunt de mâncare" desfășurat de Asociația S.U.P.R.A., pe 2 aprilie 2016 a avut loc prima întâlnire cu copii supraponderali sau cu tendințe de îngrășare, și cu părinții acestora. Întâlnirea este prima din seria de 12 workshopuri ale proiectului.
mai multe detalii
Mai sunt 5 locuri pentru etapa a doua a "Emoțiilor..."!

Mai sunt 5 locuri pentru etapa a doua a "Emoțiilor..."!


În cadrul etapei a doua a proiectului Asociației S.U.P.R.A. "Emoțiile nu sunt de mâncare", s-au deschis înscrierile pentru cu 30 de copii cu probleme de greutate și părinții lor.

Participarea la întâlniri este gratuită pentru cei înscriși în proiect până pe 28 martie 2016.
mai multe detalii
Întâlniri cu părinții și copiii cu probleme de greutate

Întâlniri cu părinții și copiii cu probleme de greutate

Luna mai 2015 - luna întâlnirilor cu copiii cu probleme de greutate și cu părinții lor, cu scopul de a facilita identificarea emoțiilor din spatele dezechilibrelor ponderale, recunoașterea situațiilor de supraalimentare cu substrat emoțional și promovarea unor mecanisme noi, sănătoase, pentru a le face față.
mai multe detalii
Întâlnirea a patra

Întâlnirea a patra

A patra întâlnire și ultima din cadrul proiectului Emoțiile nu sunt de mâncare.
mai multe detalii
Întâlnirea a treia

Întâlnirea a treia

Întâlnirea a treia din cadrul proiectului "Emoțiile nu sunt de mâncare".
mai multe detalii
Întâlnirea din 18 mai 2015

Întâlnirea a doua

Aflați cum a fost la a doua întâlnire cu copiii cu probleme de greutate și părinții acestora, din cadrul proiectului Asociației S.U.P.R.A. - "Emoțiile nu sunt de mâncare!"
mai multe detalii
Întâlnirea din 9 mai 2015

Prima întâlnire

În cadrul proiectului "Emotiile nu sunt de mâncare" desfășurat de Asociația S.U.P.R.A., pe 9 mai 2015 a avut loc prima întâlnire cu copii supraponderali sau cu tendințe de îngrășare, și cu părinții acestora. Întâlnirea este prima din seria de workshopuri care vor avea loc în fiecare sâmbătă din luna mai.
mai multe detalii

Resurse și statistici despre obezitate la copii

Resurse și statistici despre obezitate la copii - publicații și studii despre obezitate și suprapondere la copii.
mai multe detalii