Completeaza formularul 230 pentru Asociatia SUPRA!
Doneaza prin e-banking pentru a sprijini Asociatia SUPRA
Clubul SUPRA

Înscrie-te în Clubul SUPRA!

Întâlnirea din 15.05.2016 a Magdalenei Drăgan cu părinții

Ca de obicei, la începutul întâlnirii, Magdalena a discutat cu părinții despre provocarea din săptămâna anterioară – SĂPTĂMÂNA VERDE. Foarte important este faptul că celor mici le-a plăcut foarte mult tema acestei săptămâni și ideea de „verde”, prin urmare au fost și conștiincioși. Părinții au exprimat deci progresele pe care le-au făcut, în special pe partea alimentară, dar au recunoscut totodată, cu sinceritate, că au întâmpinat și unele dificultăți în a urma constant recomandările săptămânii în plan verbal, emoțional și mental. Cauzele acestui fapt sunt multiple – lipsa timpului pentru noi înșine, prea multele solicitări care ne obosesc și ne fragmentează, împiedicându-ne să rămânem focalizați pe ceea ce contează cu adevărat pentru noi. Magdalena a punctat însă faptul că este esențial ca informațiile prețioase primite cu ocazia desfășurării acestui proiect să fie dublate constant de acțiune, de a face concret ceva, de a schimba realmente ceva. Numai așa se vor vedea rezultatele. Nu e ușor, dar, cu siguranță, este posibil, chiar și în condițiile actuale de viață, extrem de dificile, să ne salvăm. Nu poate lucra altcineva în locul nostru, este sarcina și responsabilitatea noastră. 

Temele atinse în cadrul acestei întâlniri:

  • „Cine suntem cu adevărat?”
  • Părinților le-a fost pusă această întrebare, aparent simplă. Totuși unii părinți s-au definit doar prin prisma copiilor lor, considerând că este normal să se definească astfel, să se vadă doar prin ochii copiilor lor și să existe doar pentru și prin copii lor. Alții, după ce s-au gândit puțin, au ținut să menționeze că nu prea le place să vorbească despre ei înșiși, după care s-au autodefinit prin ceea ce cred alții despre ei – familia, prietenii, etc.; alții s-au definit prin rolurile pe care le au: în familie, la job, în societate; iar alții au spus simplu că nu știu, de fapt, cine sunt. Această întrebare este o adevărată provocare, de fapt. Ar trebui să-i putem găsi un răspuns. Însă pentru a cunoaște răspunsul trebuie să lucrăm cu noi înșine, să ne acordăm timp să ne cunoaștem, să ne analizăm viața cu ochi critici, să înțelegem ce ni se întâmplă, de ce reacționăm într-un anume fel și nu altfel, etc. Să luăm o pauză din agitația zilnică, o pauză pentru noi înșine. Cu alte cuvinte - să facem liniște în noi înșine. Astfel s-ar putea să auzim sau să simțim cu o mai mare claritate cine suntem de fapt.
  • Legat de rolurile pe care le avem – de fii / fiice, mame / tați, soți / soții, angajați / directori, etc. – există o multitudine de roluri despre care poate vorbi fiecare dintre noi; din păcate, însă, tendința este ca oamenii să rămână blocați în numai câteva roluri, sau poate chiar într-unul singur, care de obicei aduce și cele mai multe avantaje, rol pe care îl jucăm în toate contextele în care ne aflăm. Acest fapt poate fi foarte periculos, fiindcă cu cât suntem mai flexibili între rolurile pe care le avem, jucând rolul adecvat în contextul adecvat, cu atât avem o sănătate mentală mai bună. 
  • Adolescența și preadolescența sunt perioade dificile, dar frumoase.
  • Părinții trebuie să fie în contact cu copiii lor adolescenți, să se pună în locul lor, să îi înțeleagă și să le înțeleagă „rebeliunea” ca pe o încercare disperată a lor de a afla cine sunt, de a-și găsi identitatea (acel ceva prin care fiecare adolescent este unic și care trebuie acceptat ca atare de către ceilalți). Acolo unde vor fi acceptați, adeolescenții se vor integra. Nu ar fi minunat ca părinții să îi accepte deci, în loc să îi critice? Adolescența nu este un conflict între generații, ci este o căutare, care poate fi o căutare comună – părintele și adolescentul mergând împreună pe drumul găsirii de sine a copilului. Acestea nu sunt vorbe mari, ci practice: atitudinea părintelui poate schimba totul. Fiindcă părinții au suficientă experiență de viață, ei se pot pune în locul adolescentului, în vreme ce viceversa nu este tocmai posibil.
  • Adolescența este o perioadă de metamorfoză, de căutare a sinelui. Adolescenții își fac loc așa cum pot în lumea adulților iar dezvolarea lor ulterioară depinde de modul în care sunt primiți.
  • Adolescenții trebuie să facă față unei multitudini de schimbări – mentale, corporale, hormonale – oare cât de greu trebuie să le fie a gestiona aceste modificări? Oare cât de greu le este să rămână pe linia de plutire? Au nevoie de sprijin și de înțelegere, de explicații, de răspunsuri la întrebările lor existențiale (la acel moment). Nu au nevoie de critici, judecăți de valoare, etichetări, restricții, jigniri sau de agresivități din partea adulților.
  • Educația sexuală trebuie făcută de către părinți și nu există o vârstă anume a copilului de la care se poate începe. Părinții trebuie să răspundă atunci când sunt întrebați și să explice realitatea pe înțelesul copilului (în funcție de vârsta la care apar întrebările – întrebări de acest tip pot apărea chiar de la 3 – 4 ani și nu este ceva anormal). Dacă copilul nu găsește răspunsurile pe care le caută la părinți, le va căuta în altă parte. Sexualitatea nu este un subiect tabu.
  • Adolescența nu este o perioadă de temut, este o frumoasă etapă din viața unui om. În această perioadă adolescentul ar trebui să fie ajutat să își identifice punctele forte.
  • Harta mentală a omului reprezintă suma faptelor și a experiențelor din viața noastră. Cu cât această hartă este mai bine reprezentată, are mai multe date, cu atât parcursul nostru prin Orașul Vieții noastre este unul mai reușit. Să nu încetăm să ne completăm permanent această hartă mentală! Niciodată harta nu este completă, ceva mai poate fi adăugat, ceva care să ne îmbogățească pe interior.

Cu ocazia acestei întâlniri, Magdalena le-a oferit părinților un set de teste hormonale, pentru ca aceștia să și le aplice în liniște acasă.

Totodată, în cadrul întâlnirii, care a avut un puternic caracter interactiv și cu aspecte practice, părinților li s-a aplicat un test, plecând de la ideea „O întâlnire cu mine”.

Fiecare a trebuit să își aleagă un obiectiv, și să își pună trei întrebări:

  1. Ce funcționează în viața mea?
  2. Ce nu funcționează în viața mea?
  3. Dacă totul ar fi posibil, ce aș invita să intre în viața mea ACUM?

După aceea, părinții și-au ales câte 3 cărți „Points of you” – un joc utilizat cu succes în coaching. Magdalena a lansat câteva întrebări relevante, la care fiecare părinte și-a răspuns singur, interpretând imaginile din cărțile trase. Concluziile la care s-a ajuns au fost de-a dreptul tulburătoare pentru unii dintre participanți. Nimic nu este întâmplător. Răspunsurile de care avem nevoie ajung la noi, la momentul potrivit, dacă ne deschidem, dacă ne dăm voie. După aceea trebuie să acționăm. Acțiunea țintită va încununa reușita.

PROVOCAREA SĂPTĂMÂNII

Va fi Săptămâna RELAȚIILOR ȘI A CULORII ROȘII.

  • Relația cu noi înșine – să ne luăm pauze pentru noi, pentru a ne auzi pe noi înșine, pentru a ne conecta la noi înșine.
  • Relația cu copiii noștri – părinții să conștientizeze cum le vorbesc copiilor lor și cum se simt copiii. Părinții să găsească punctele forte la copiii lor și să completeze harta mentală a copiilor, comunicându-le aceste puncte forte.      
  • Alimentație – la fiecare masă sau cât mai des să adăugăm un aliment integral / aliment roșu – fructe, legume, semințe, etc.

Documentare pe Internet

Părinții sunt sfătuiți să caute informații despre:

  • AURORRA SIMIGIU – forum pentru adolescenți și filmulețe vocaționale
  • FLORIAN COLCEAG
  • Pentru cei care vor sa le explice copiilor cum s-au nascut- http://cumvenimpelume.ro/
  • De văzut neapărat filmul „Felicia întâi de toate”.   

Întâlnirea cu părinții

Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu părinții

Întâlnirea din 15.05.2016 a Tinei Petrăreanu cu Copiii

Întâlnirea cu copiii a început prin verificarea temei: cum s-au descurcat cu provocarea săptămânii care s-a încheiat, dacă au mâncat sau nu ceva verde la fiecare masă. Cei mai mulți s-au descurcat într-o măsură foarte mare, motiv pentru care au și primit fețe zâmbitoare.

A urmat recapitularea regulilor de mâncat sănătos:

  • conștientizarea senzației de foame, unde anume în corp o simte fiecare
  • mănâncă atunci când îți este foame, punând accentul pe respecatrea unui program, în loc de a mânca un singur sandwich până la ora 17; analogii cu luptătorii de sumo, care se îngrășa pentru că mănâncă o singură masă hipercalorică seara și cu cocoașa unei cămile, care adună grăsime pentru că nu știe când va mai primi mâncare
  • mănâncă conștient și savurează fiecare înghițitură
  • reamintirea exercițiului cu mâncatul unei pătrățele de ciocolată în 2 minute; fără alți factori care distrag atenția, precum tabletă, telefon, PC, televizor; concentrare pe gustul mâncării, unde se simte gustul, unde sunt receptorii de gust
  • oprește-te din mâncat când te simți sătul, lucru ușor de realizat dacă au fost respectate regulile precedente

Diferența între mâncatul de foame, cel emoțional și cel habitual.

Emoțiile care pot conduce la mâncat: supărarea, plictiseala, tristețea, furia, mânia, plânsul, oboseala, frustrarea.

Detalierea furiei, care sunt situațiile în care se înfurie oamenii și cum arată un om furios.

Ce îți vine să faci când ești furios?

Adunarea ideilor pentru descărcarea furiei, care să nu îi rănească pe copii sau pe alții:

  • bat într-o pernă /ghiozdan la școală
  • respir adânc de câteva ori
  • număr până la 10
  • urc/cobor câteva trepte
  • plâng
  • cer o îmbrățișare

Ședința s-a încheiat cu provocările pentru săptămâna următoare:

  • concentrare pe relații: cum sunt relațiile copiilor cu părinții, profesorii, prietenii, dacă îi mulțumesc sau se simt inconfortabil și de ce
  • copiii să mănânce alimente integrale și alimente de culoare roșie

Întâlnirea cu copiii

Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu părinții
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii
Proiectul Emoțiile nu sunt de mâncare: întâlnirea a cincea cu copiii

Seria a doua - ultimele două întâlniri

Pentru a pierde în greutate trebuie să fim sănătoși. Suntem sănătoși, în principal, atunci când ficatul funcționează bine, când glandele endocrine frunctioneaza bine și când reușim să ne gestionăm / manageriem stresul. Pentru a fi sănătoși trebuie să asimilăm cât mai bine nutrienții din alimente.
mai multe detalii

Seria a doua - a opta întâlnire

Magda a subliniat încă o dată în cadrul ultimei întâlniri că, de la începutul proiectului, nu și-a propus să le ofere soluții participanților, părinții având deplină responsabilitate pe drumul regăsirii lor. Nu există soluții universal valabile. Suntem unici și fiecare dintre noi are particularități distincte, de care trebuie să ținem cont, atunci când încercăm să găsim soluțiile cele mai bune pentru noi.
mai multe detalii
Seria a doua - a șaptea întâlnire - la Mișcarea face bine

Seria a doua - a șaptea întâlnire

04.06.2016

O parte din parintii si copiii care participa la proiectul Asociatiei noastre, "Emotiile nu sunt de mancare", au fost sambata, 4 iunie, parte din evenimentul organizat de Telekom, MIscarea face bine, cea mai mare ora de sport.
mai multe detalii

Seria a doua - a șasea întâlnire

Feed-back-ul se referă la ce ar putea schimba părinții în bine în comportamentele copiilor lor, utilizând tipurile de comunicări eficiente discutate în cadrul acestei întâlniri, raportarea corectă a părinților la copii și comunicarea eficientă cu aceștia pentru a atinge rezultatele dorite.
mai multe detalii

Seria a doua - a cincea întâlnire

Va fi o săptămâna RELAȚIILOR ȘI A CULORII ROȘII. Relația cu noi înșine – să ne luăm pauze pentru noi, pentru a ne auzi pe noi înșine, pentru a ne conecta la noi înșine. Relația cu copiii noștri – părinții să conștientizeze cum le vorbesc copiilor lor și cum se simt copiii. Părinții să găsească punctele forte la copiii lor și să completeze harta mentală a copiilor, comunicându-le aceste puncte forte. Alimentație – la fiecare masă sau cât mai des să adăugăm un aliment integral / aliment roșu – fructe, legume, semințe, etc.
mai multe detalii

Seria a doua - a patra întâlnire

Aceasta va fi SĂPTĂMÂNA VERDE. Săptămâna deciziilor și a metamorfozei. Să ne gândim bine la ce decizii putem luăm pentru binele nostru și al copiilor noștri. Să nu uităm că o problemă poate fi rezolvată doar de pe un nivel superior față de nivelul la care se află problema respectivă.
mai multe detalii

Seria a doua - a treia întâlnire

Cauzele primordiale ale obezității, fiecare organ are bioritmul lui. Mancarea primara si mancarea secundara.
mai multe detalii
Seria a doua - a doua întâlnire

Seria a doua - a doua întâlnire

Pe 09.04.2016 a avut loc a doua întâlnire cu copiii care se confruntă cu probleme de greutate, cu Tina Petrăreanu (psihonutriționist). Părinții copiilor au aflat de la Magdalena Drăgan informații legate de obezitate, alimentație și rolul important al emoțiilor în apariția obezității.
mai multe detalii
Seria a doua - prima întâlnire

Seria a doua - prima întâlnire

03.04.2016

În cadrul proiectului "Emotiile nu sunt de mâncare" desfășurat de Asociația S.U.P.R.A., pe 2 aprilie 2016 a avut loc prima întâlnire cu copii supraponderali sau cu tendințe de îngrășare, și cu părinții acestora. Întâlnirea este prima din seria de 12 workshopuri ale proiectului.
mai multe detalii
Mai sunt 5 locuri pentru etapa a doua a "Emoțiilor..."!

Mai sunt 5 locuri pentru etapa a doua a "Emoțiilor..."!


În cadrul etapei a doua a proiectului Asociației S.U.P.R.A. "Emoțiile nu sunt de mâncare", s-au deschis înscrierile pentru cu 30 de copii cu probleme de greutate și părinții lor.

Participarea la întâlniri este gratuită pentru cei înscriși în proiect până pe 28 martie 2016.
mai multe detalii
Întâlniri cu părinții și copiii cu probleme de greutate

Întâlniri cu părinții și copiii cu probleme de greutate

Luna mai 2015 - luna întâlnirilor cu copiii cu probleme de greutate și cu părinții lor, cu scopul de a facilita identificarea emoțiilor din spatele dezechilibrelor ponderale, recunoașterea situațiilor de supraalimentare cu substrat emoțional și promovarea unor mecanisme noi, sănătoase, pentru a le face față.
mai multe detalii
Întâlnirea a patra

Întâlnirea a patra

A patra întâlnire și ultima din cadrul proiectului Emoțiile nu sunt de mâncare.
mai multe detalii
Întâlnirea a treia

Întâlnirea a treia

Întâlnirea a treia din cadrul proiectului "Emoțiile nu sunt de mâncare".
mai multe detalii
Întâlnirea din 18 mai 2015

Întâlnirea a doua

Aflați cum a fost la a doua întâlnire cu copiii cu probleme de greutate și părinții acestora, din cadrul proiectului Asociației S.U.P.R.A. - "Emoțiile nu sunt de mâncare!"
mai multe detalii
Întâlnirea din 9 mai 2015

Prima întâlnire

În cadrul proiectului "Emotiile nu sunt de mâncare" desfășurat de Asociația S.U.P.R.A., pe 9 mai 2015 a avut loc prima întâlnire cu copii supraponderali sau cu tendințe de îngrășare, și cu părinții acestora. Întâlnirea este prima din seria de workshopuri care vor avea loc în fiecare sâmbătă din luna mai.
mai multe detalii

Resurse și statistici despre obezitate la copii

Resurse și statistici despre obezitate la copii - publicații și studii despre obezitate și suprapondere la copii.
mai multe detalii