Ministerul Educației a anunțat intenția de a schimba structura anului școlar prin revenirea la trimestre.
Asociația S.U.P.R.A. se alătură demersului Federației Părinților și Aparținătorilor Legali (FePAL) și a grupului civic Părinții cer schimbare în a atrage Ministerului atenția că această măsură ar genera o complicare suplimentară a programului copiilor, și așa supraîncărcat.
În plus, în cazul particular al copiilor cu cerințe educaționale speciale, măsura ar afecta grav calitatea vieții acestora și a familiilor lor.
Unul dintre efectele nocive ale acestei măsuri este acela că impune nevoia obținerii de note suplimentare pentru a încheia mediile, ceea ce generează o presiune enormă asupra copiilor. Aceștia ar trebui să fie ascultați și testați continuu pentru a asigura cele aproximativ 40 de note în plus. Această goană după note nu ar lăsa timp suficient pentru predarea și aprofundarea materiei, iar cel mai grav efect este acela că ar genera stres inutil și surmenaj, cu repercusiuni asupra sănătății copiilor.
Măsura revenirii la trimestre:
- fragmentează anul școlar,
- face dificilă menținerea ritmului de învățare și
- pune presiune suplimentară pe copii, favorizând o vânătoare sistemică de note.
Nu este oportună o astfel de măsură în condițiile prezente, când copiii de gimnaziu petrec la școală și câte 7 ore pe zi și au de făcut apoi acasă teme la toate materiile, adesea și peste weekend. Acești copii supraaglomerați, care muncesc intelectual la vârsta copilăriei cât un salariat cu normă întreagă, ar trebui să își strecoare în program pregătirea pentru 40 de evaluări în plus, anual.
Este inadmisibil să se ceară un astfel de efort din partea unor copii.
–
foto: Pixabay