Completeaza formularul 230 pentru Asociatia SUPRA!
Doneaza prin e-banking pentru a sprijini Asociatia SUPRA
Clubul SUPRA

Înscrie-te în Clubul SUPRA!

Cel mai important aspect care trebuie reţinut este că alimentele se împart în câteva grupe şi că nu este bine să fie consumate alăturat alimente din anumite grupe, pentru a nu îngreuna digestia.

Care sunt grupele alimentare?

Grupa 1: Proteine (brânză, ouă, nuci, peşte, carne, lapte, came de pasăre, moluşte şi crustacee, soia, tofu si toate produsele din soia, iaurt)

Grupa 2: Carbohidraţi (cereale, paste făinoase, orez, secară, porumb, mei, produse din cereale, biscuiţi, pâine, prăjituri si produse de patiserie, miere, sirop de arţar, cartofi şi legume care conţin amidon, zahăr şi dulciuri)

Grupa 3: Legume care nu conţin amidon (salate, verdeturi proaspete), seminţe, unt, frișcă, grăsime tartinabilă, ulei de măsline si condimente)

Grupa 4: Toate tipurile de fructe

Cum "funcționează" alimentele

Grupa 1: Proteinele produc sucuri acide pentru a se digera (un proces care are loc lent).

Grupa 2: Carbohidraţii — aici intră toate cerealele si produsele preparate din acestea - produc sucuri digestive alcaline, se digeră rapid şi au nevoie de alte enzime decât proteinele.

Consumând alimente din Grupa 1 si Grupa 2, enzimele si sucurile digestive rivale se vor neutraliza reciproc, iar rezultatul va fi acela că hrana nu va mai fi digerată eficient, va intra în putrefacţie în intestine, producând gaze intestinale, balonări, arsuri, dureri de stomac, malabsobţie, indigestie si scăderea energiei.

Grupa 3: Salatele, legumele care nu contin amidon, rădăcinoasele, seminţele, ierburile, condimentele si uleiurile de seminţe pot fi digerate împreună cu alimentele din Grupa I, cât și cu cele din Grupa 2.

Grupa 4: Fructele trebuie mâncate întotdeauna singure, la cel putin 30 de minute distanță de consumul celorlalte alimente. De preferat este să consumăm fructele dimineaţa, pe stomacul gol, singure. Consumate după alte alimente, fructele rămân blocate în urma celor care au nevoie de un timp mai lung pentru digestie, și fermentează, producând balonare, indigestie.

Acest articol vă este oferit cu drag de Ecaterina Mateescu de la Dulce Bun Sănătos.

Citește și alte articole utile despre nutriție: